Cum a fost la Future of Media 2014


Am ajuns la Future of Media ca Mary Poppins - mai mult purtata de umbrela decat de propriile-mi picioare. Dar vremea de afara nu avea nicio legatura cu atmfosfera dinauntru, unde oamenii erau veseli, frumosi, sociabili si plini de viata. Despre ce am inteles eu de la organizatori ca se va intampla la Future of Media 2014, si despre motivele participarii la acest eveniment am scris aici. Ma asteptam oricum la un eveniment axat pe partea tehnica, plin de termeni de specialitate, si ma simteam cumva cam ca baba si mitraliera. Unde puteam la fel de bine sa fiu si mitraliera. Eram deci cam fara legatura cu subiectul, dar foarte dornica sa-mi ajut jumatatea rationala sa mai omoare din cea literara care-a luat un avant neasteptat in ultima vreme :)

M-am inselat, si tin sa transmit oricarui blogger incepator ca la Future of Media trebuie sa participe. Speakerii sunt oamenii destepti din media, mobile si advertising, care vorbesc pe intelesul tuturor, pentru care "tendintele" nu inseamna doar niste cifre si niste grafice, ci sunt corelate cu niste ani grei de experienta, subiectele ating un spectru larg, iar prezentarile sunt dinamice, amuzante si mentin atentia treaza.

Cu doua idei mari si principale am plecat de-acolo: viitorul este al vloggerilor, si publicitatea trebuie sa fie clever. Sa le dezvoltam pe rand, zic.

2015 va fi anul continutului video. A spus-o Laura Barbu (Director, Brand & Marketing Communication, Vodafone Romania) - "daca anul asta am avut o aplicaţie pentru orice, in 2015 vom avea un video pentru orice”. Continutul video are o rata de engagement de 4-5 ori mai mare decat continutul non-video. Deci scrisul si cititul nu mai sunt in tendinte, lucru de altfel confirmat si de Ilyan, (Creative Director, Ilyan.com), care sesizeaza ca oamenii sunt mai inclinati sa vizioneze filme, decat sa stea sa citeasca.

Cat despre cei care inca mai citesc, Dragos Stanca, (Managing Partner, ThinkDigital), spune ca prefera oricum "filtrul Facebook" - stiri deja alese de ceilalti. De altfel, de la Petrisor Obae (Pagina de Media) am aflat ca primele patru ziare serioase din Romania vand impreuna 55.000 de exemplare pe zi, in timp ce Click vinde peste 100.000.

Cu toate astea, anul 2015 va fi unul orientat pe content. Jurnalistii de calitate se indreapta catre online, iar pe viitor acestia se vor putea intretine din donatii. "Increderea in brand este cea mai importanta, iar continutul creeaza brandul".

Cat despre publicitate, ideea ca publicitatea nu trebuie sa arate ca publicitate a fost un laitmotiv al evenimentului. Petrisor Obae a vorbit despre eficienta unui product placement subtil, Dragos Stanca considera ca cea mai mare provocare a publicitatii este sa ne convinga ca nu este publicitate, iar ideea este subliniata si de Razvan Capanescu (Chef Creative Officer, Leo Burnett Group) care remarca nevoia de content in publicitate, pentru ca aceasta sa nu para a fi ... ceea ce este.

Evenimentul a fost moderat excelent de Cristian Manafu (Managing Partner, Evensys) și Claudiu Vrinceanu (redactor-șef, Wall-Street.ro), iar organizarea a fost impecabila.

Share Button

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *